Departament d' Arquitectura i Enginyeria de la Construcció

Exposició VIENA - EPS

Des del curs acadèmic 2007/08, en el grau en estudis d'Arquitectura es porta a terme una assignatura que té com a objectiu l'estudi d'una ciutat europea, on es realitza un viatge acadèmic. Per a comprendre una ciutat és imprescindible l'aproximació a través d'altres disciplines, sobretot el cine, la fotografia, la pintura i la literatura, per a descobrir-la a través d'uns altres ulls i d'altres experiències.

En el cas de VIENA s'ha fet en alguns temes principals que es mostren en diferents MIRADES:

1.- Viena a través del cine. La ciutat, els seus carrers, la seva arquitectura a través del cine, amb una selecció de 21 pel·lícules ambientades a Viena i destacant cas per cas com ha estat mostrada i com els protagonistes retratats interactuen amb els espais urbans o domèstics. Hem analitzat com a treball específic comú la pel·lícula: The Third Man de 1949, dirigida per C. Reed amb Orson Welles de protagonista.

2.- Viena a través del Walkscape. itineraris en espais urbans, conjunts i arquitectures, on s’emfatitza la pràctica del caminar com a forma de coneixement i d'aprenentatge a través de la construcció d'itineraris temàtics que cada alumnes escull a partir dels objectius del curs i segons els seus interessos.

3.- Fotografies de viatge. Mirades dels alumnes als temes d'estudi plantejats en el curs i cap a espais i objectes que han despertat el seu interès.

4.- Fotografies del curs. El desenvolupament de l'assignatura, l'ambient de classe i el viatge conjunt.

El curs emfatitza l’interès cap a alguns temes específics: "l'espai carrer", "el piano terra" i les façanes urbanes", àmbits articuladors i estructurants de l'espai urbà. l'objectiu final és adquirir i desenvolupar una mirada crítica i intencionada a través del "passeig intencionat" o del "walkskape", pràctiques quotidianes per "aprendre a mirar" amb una nova mirada la ciutat i l'arquitectura.

Per a més informació de l'exposició i de les altres ciutats treballades durant aquests anys ho podeu consultar al blog: aprenentdelesciutats.com i a través de l'Instagram: aprenentdelesciutats