Voluntariat

La UdG a les V Jornades OCUD “L’Agenda 2030: del compromís a l’acció”.

El passat 25 i 26 d’octubre es van celebrar les V Jornades de l’Observatori CUD de la Crue Universitats Espanyoles, en col·laboració amb el Ministeri d’Assumptes Exteriors, la Unió Europea i la Universitat Rey Juan Carlos. L’objectiu de l’encontre va servir per reflexionar, debatre i conèixer noves propostes per emprendre l’implementació de l’Agenda 2030 a les universitats espanyoles.

A través de diferents espais i formats, les V Jornades han incorporat presentacions de ponents clau per tal d’afavorir l’activació de l’Agenda 2030 i la cooperació internacional al desenvolupament.

L’Observatori doncs pretén en primera instància facilitar l’intercanvi d’experiències entre universitats. Al seu torn, afavoreix a fer més visible el treball que les pròpies universitats duen a terme en l’àmbit del desenvolupament sostenible i la cooperació internacional, posant en valor el seu potencial i els seus recursos.

Així doncs, des de l’experiència pràctica i el coneixement adquirit, la Unitat de Compromís Social de la UdG va dur a terme les següents ponències:

-Sílvia Lloveras Pimentel, UdG. Consolidació d’estratègies de desenvolupament sostenible i equitatiu en Thille Boubacar (Senegal).

-Gemma Ros Payró, UdG. Ampliant la xarxa d’Inventors per el Canvi (Inventors4Change): Aprenentatge col·laboratiu basat en la invenció entre escoles de la India, Colombia.

Fruit de totes les intervencions, s’ha destacat el potencial de treballar conjuntament. Gràcies a aquests espais compartits, alguns de formals, d’altres més informals, han sorgit propostes de treball a curt termini que s’aniran desenvolupant en els següents mesos.