Inclusió

Dia Internacional de Persones amb Discapacitat

El dia 3 de desembre és el Dia Internacional de Persones amb Discapacitat

Els Serveis de Suport a Persones amb Discapacitat de les Universitats espanyoles són el motor de canvi per a aconseguir una societat més inclusiva, tolerant, accessible i transparent.

Des de el principi d’igualtat d’oportunitats durant aquests anys s’han consolidat els serveis de suport a les persones amb discapacitat a les nostres universitats. Hem assumit els principis d’inclusió educativa en consonància amb la legislació internacional, nacional i universitària.

Des de la dècada dels noranta les universitats espanyoles van facilitar els processos per a l’accés i inclusió de les persones amb discapacitat, que tímidament arribaven a les nostres aules universitàries.

En l’any 2009 les universitats van crear la Red de los Servicios de Apoyo a las Personas con Discapacidad en la Universidad (Red SAPDU) col·laborant amb la comissió sectorial de CRUE Asuntos Estudiantiles.

Actualment atenem a més de vint-i-dos mil persones, el que suposa que en una dècada hem incrementat l’atenció en més d’un 125%; a pesar de tot queda molt per fer. Com indica l’informe ODISMET de 2017, el 15% de les persones amb discapacitat tenen estudis universitaris davant del 33% de la població general amb titulació universitària.

Tot i que anem pel bon camí, seguirem potenciant la inclusió de les persones amb discapacitat, tant dins com fora del sistema universitari. Aquest enfocament transversal implica a tota la comunitat universitària i a la societat.

Coincidint amb el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat fem el llançament de la campanya #masQservicios en la que volem donar a conèixer la nostra feina i la importància del treball que realitzem a la Red, per a aconseguir l’equitat i igualtat d’oportunitats per a totes les persones amb discapacitat.