Inclusió

S'amplia el termini per les Beques "Pis Amic" pel curs 2020-2021

S'obra la convocatòria pel projecte "Pis Amic", iniciativa de la Unitat de Compromís Social de la Universitat de Girona i la Fundació Astrid 21.

La iniciativa, pionera a les comarques gironines, promou la convivència d’universitaris amb persones amb la Síndrome de Down i/o discapacitat intel·lectual per facilitar la seva emancipació.

El Pis Amic de la residència universitària Campus de Montilivi, és un pis d‘aprenentatge que serveix perquè dues persones que provenen de la Fundació Astrid 21 experimentin de primera mà què significa emancipar-se de la llar familiar, compartint pis amb dos estudiants de la Universitat de Girona.

Aquesta experiència servirà de pont per la seva emancipació, perquè cada jove acabi decidint com voldrà viure en un futur immediat, amb la família, amb amics, amb la parella o sol. Durant tres mesos, compartiran pis amb dues estudiants universitàries, rebent sempre el suport necessari per part dels professionals de la Fundació.

El projecte vol ser un pas més cap a la inclusió de les persones amb discapacitat a la societat, pretén trencar el clixé de que les persones amb discapacitat intel·lectual no poden viure soles o no poden conviure amb persones que no tinguin discapacitat. Per als estudiants universitaris també és una experiència de vida única, donen suport als seus companys de pis, comparteixen les tasques de la llar, estableixen rutines conjuntament i s‘ajuden mútuament.

Consulta les bases de la convocatòria a aquí.

Resolució del Rector per l'ampliació del termini.

Llista provisional dels admesos i exclosos.

Nota sobre l'ampliació