Cooperació

Prevenció de la malnutrició infantil a Guatemala

Pràcticum materno infantil i salut comunitària adaptat al projecte de Totonicapán realitzat per l'estudiant de 4art curs d'infermeria Neus Albesa

Aquest pràcticum s’ha portat a terme en el marc de la tercera edició del projecte ”Prevenció de la Malnutrició Infantil a Guatemala”, executat al Departament de Totonicapán i dut a terme per la Fundació Plataforma Educativa (FPE) conjuntament amb l’entitat local Asociación de Desarrollo Integral Jun Kat Alaboum (ADJIKA) i l’Hospital Nacional José Felipe Flores de Totonicapán. Aquest projecte tenia com a objectiu formar a pares i mares d’infants, menors de 5 anys residents al Departament de Totonicapán, Guatemala. En aquest sentit, se’ls va formar en matèria de nutrició infantil, lactància materna i higiene, a través de tallers formatius, participatius i dinàmics, impartits per professionals de Guatemala experts en nutrició i salut maternoinfantil.

Les activitats que es varen dur a terme en aquest projecte eren:

• Enfortiment de la Unitat de Malnutrició de l'hospital de Totonicapán
  • Desenvolupament de 10 tallers (als municipi del departament de Totonicapán) utilitzant els recursos propis de la comunitat i els centres de salut bàsica o centres comunitaris cedits per a tal tasca, atenent 25 famílies en cada municipi.
  • Desenvolupament de 10 tallers en el mateix hospital de Totonicapán que van atendre un total de 50 famílies, amb fills menors de 5 anys que presentessin desnutrició i/o dones embarassades en risc, durant els mesos d'execució del projecte
  • Formació en matèria de fructicultura i bolets per l'enfortiment del desenvolupament comunitari endogen.