Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar
Identificació

Cooperació

Un projecte de la UdG a Guatemala combat els problemes de malnutrició infantil

El projecte “Chajinel – Infància en risc: prevenció de la malnutrició infantil a Totonicapán, Guatemala" combat els problemes de malnutrició infantil del departament de Totonicapán a través d’accions hospitalàries i comunitàries. Aquest projecte va ser finançat en el marc dels ajuts a projectes de cooperació per al desenvolupament 2019 que concedeix la Universitat de Girona.

El projecte “Chajinel – Infància en risc: prevenció de la malnutrició infantil a Totonicapán, Guatemala" té una doble vessant: per una banda pretén fer front i combatre els problemes de malnutrició infantil del departament de Totonicapána través d’accions hospitalàries i comunitàries.  Fruit d’això, dos estudiants de quarts curs del grau d’infermeria de la Universitat de Girona hi van fer una estada de 3 mesos de pràctiques, en les quals participaren de les accions del projecte. D’altra banda, a través d’aquest projecte, es va promoure una experiència formativa a través de l’arribada a Girona d’una professional guatemalenca de la salut materna infantil i titulada en infermeria, l’Amanda Pastor, que col·laborà amb el projecte. Aquesta professional va fer una estada de dos mesos en la qual va formar i sensibilitzar a la ciutadania gironina, i alhora compartí els seus coneixements en l’àmbit d’atenció al menor i a la cura de la mare i l’infant en situació de desnutrició crònica, malalties derivades o prematuritat. A més va aprendre dels i les professionals catalans i catalanes per establir un intercanvi enriquidor que ajudin a promoure canvis socials en la seva comunitat. També va poder assistir a classes presencials de la Universitat al Màster en Promoció de la Salut, organitzat per la Facultat d’Infermeria de la UdG.

Aquest projecte ha estat liderat per l’entitat Fundació Resilis i ONG Construyendo Desarrollo Integral “Armonía” – ONG Armonía (Guatemala) i la seva responsable ha estat la professora de la UdG Cristina Bosch Farré.