Càtedra Víctor Català d'estudis sobre el Modernisme

Del 2 al 5 d'abril es podrà veure "Solitud a Stromboli" al TNC

En el marc de l'"Epicentre Pioneres" endegat pel Teatre Nacional de Catalunya, es podrà veure l'espectacle "Solitud a Stromboli", que relaciona la novel·la de Víctor Català amb la pel·lícula de Rossellini

Solitud a Stromboli. Somnis, signes i símbols és una conferència teatralitzada que posa en relació la gran novel·la Solitud, de Víctor Català, amb la mítica pel·lícula Stromboli, de Roberto Rossellini. El text és un monòleg de Núria Casado inspirat lliurement en l’estudi de Rosa Delor titulat “Roberto Rossellini II: Stromboli y Solitudine de Víctor Català”, publicat en el llibre La Metamorfosis del Deseo.

L'espectacle, dirigit per Imma Colomer, compta amb Fina Rius en el paper de Nela Simari, una distingida experta en el camp de la literatura comparada, que ofereix una peculiar «conferència inaugural» entorn de la influència de Víctor Català sobre l'aclamat director italià Roberto Rossellini. La seva lliçó magistral no només ens endinsa en els universos paral·lels de Solitud i Stromboli, sinó que, a més, ens convida a reflexionar sobre el concepte d'autoria, el mateix fet creatiu, i sobretot, sobre qui surt a la llum i qui roman a l'ombra en el complex relat de la Història.

Solitud a Stromboli. Somnis, signes i símbols es podrà veure al Teatre Nacional de Catalunya, en el marc de l'"Epicentre Pioneres", del 2 al 5 d'abril. En aquest enllaç trobareu tota la informació.