Càtedra Cambra de l'Empresa Familiar

Música, so i silenci a les col·leccions dels museus de la Xarxa de Museus d'Art de Catalunya

La Xarxa de Museus d’Art de Catalunya (XMAC) ha creat un itinerari per una trentena d’obres d’art de les col·leccions dels museus que formen part de la Xarxa. És un passeig en forma de rapsòdia perquè el visitant pugui trobar de manera molt lliure les connexions entre art i música. Un passeig heterodox i atemporal, que manlleva el concepte de “rapsòdia” de l'àmbit de la música per il·lustrar una certa estructura amb què també treballen sovint els artistes visuals.

La música i les arts visuals sempre han anat de la mà, de fet els artistes sempre han sabut crear un imaginari de la música retratant músics, dansaires, cantors en les seves escenes, sabent captar la màgia de concerts i els moviments d’aquests dansaires.

Tal i com va dir Vassili Kandinski, l’artista que més va saber relacionar música i arts visuals, la música és l’art que utilitza els seus mitjans, no només per representar fenòmens de la natura, sinó per expressar la vida interior de l’artista i crear una vida pròpia de tons musicals.