Càtedra Cambra de l'Empresa Familiar

Dia Internacional dels Museus

Com cada 18 de maig, celebrem el Dia Internacional dels Museus (DIM), el gran esdeveniment que organitza, des del 1977, el Comitè Internacional dels Museus (ICOM). És el dia en què els museus obren les seves portes per oferir una atractiva oferta d'activitats i per sensibilitzar als seus visitants i a la població de la seva importància en el desenvolupament de la societat.

Enguany, davant la pandèmia mundial de la COVID-19, organitzacions i institucions museístiques volen ser més a prop que mai de totes i de tots i celebrar igualment el Dia Internacional dels Museus, enguany de manera virtualUn DIM segur per a les persones, tecnològicament obert, accessible, plural i divers.

En aquest context, Catalunya se suma a la jornada internacional i apropa els museus a les cases de les ciutadanes i ciutadans. La Generalitat de Catalunya ha volgut donar un suport excepcional a la celebració del DIM 2020, impulsant la realització d’unes iniciatives conjuntes pels museus catalans, en coordinació i amb la col·laboració d’ICOM Espanya i de la resta de les administracions titulars amb responsabilitat en la gestió de museus, i donar visibilitat a la institució museística i tota la feina que estan realitzant durant el confinament i sempre, per mantenir el contacte amb la ciutadania.

El lema del DIM 2020 és “Museus per la igualtat: diversitat i inclusió”, un punt de trobada per celebrar la diversitat de perspectives que conformen les comunitats i el personal dels museus.

Les portes dels museus estan tancades, però OBRIM FINESTRES, digitals, perquè es pugui continuar gaudint del patrimoni museístic de Catalunya a través de la pantalla de l'ordinador o dispositiu mòbil.