Càtedra Martí Casals de Medicina i Salut en l'Àmbit Rural

Videoconferència ‘Pandèmies i neoliberalisme. Una mirada històrica’

El professor Josep L. Barona, habitual col·laborador de la Càtedra, participa en aquesta trobada virtual en què es reflexionarà sobre l'actual pandèmia i la seva relació amb el context polític, econòmic i social de les darreres dècades

Davant la situació de pandèmia que viu el món, les reflexions des de les ciències humanes i, especialment, en el camp de la Història, són ara més que necessàries. Permeten visualitzar les relacions existents entre les estructures socials, les accions dels individus i la manca de control de les malalties. En aquest context, per entendre la crisi en la que vivim, cal realitzar un examen profund dels conflictes dels nostres temps. Després de dècades de polítiques neoliberals, de manca d’inversions en salut pública, de misèria i d’escassetat de recursos bàsics per a milions de persones en tot el món, junt amb la degradació del medi ambient, les nostres societats es troben en una situació de gran vulnerabilitat davant l’aparició de la COVID-19.

Per reflexionar sobre aquest tema, el Programa de Postgrau en Història de la Universidade Federal do Rio Grande do Sul convida a dos experts en la Història de la salut i de la ciència, el professor Marcos Cueto (Casa de Oswaldo Cruz, Fiocruz, Brasil) i el professor Josep L. Barona (Institut Interuniversitari López Piñero, Universitat de València, Espanya, i habitual col·laborador de la Càtedra Martí Casals) a participar en la conferència titulada: Pandèmies i neoliberalisme. Una mirada històrica. En l’esdeveniment també participarà Jacqueline Brizola, investigadora visitant en l’Institut Interuniversitari López Piñero i organitzadora d’aquesta trobada virtual, que tindrà lloc el 24 de juliol de 2020 a les 15:00, hora de Brasil, 20:00 a Espanya, a través del següent enllaç: