Càtedra Roses d’Arqueologia i Patrimoni Arqueològic

La Càtedra Roses d’Arqueologia i Patrimoni Arqueològic de la Universitat de Girona i l’Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya han signat un conveni segons el qual les dues entitats estableixen un marc de col·laboració per a la realització d’activitats vinculades amb el món de l’arqueologia i la conservació del patrimoni arqueològic. Així, l’Escola de Conservació i Restauració participarà en les diferents activitats desenvolupades des de la Càtedra, com en el Curs Internacional d’Arqueologia-Ciutadella de Roses. Aquest curs es realitza anualment (la primera edició es va desenvolupar al llarg del mes de juliol d’enguany) i a partir de la campanya de 2019 incorporarà alumnes de l’Escola de Conservació i Restauració, que realitzaran pràctiques de consolidació d’estructures, en paral·lel als propis treballs d’excavació desenvolupats durant el curs. Aquesta participació permetrà enriquir el Curs ja que fomentarà un apropament de les dues disciplines (arqueologia i conservació-restauració) i un intercanvi d’experiències. Al mateix temps alguns dels materials recuperats durant les excavacions del Curs Internacional serviran com a pràctiques de conservació i restauració pels estudiants de l’Escola. Membres de l’Escola també participaran en altres activitats organitzades des de la Càtedra, com seminaris, conferències o publicacions. Així mateix, un dels professors de l’Escola, el dr. Marcel Pujol s’incorporarà al Consell Assessor de la Càtedra.