Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat

3r PROGRAMA - Dimecres 20 de maig a les 18:00

L’EMPRESARI JOSEP LAGARES PROTAGONITZA LA TERCERA EDICIÓ DEL CICLE “DIALOGUEM SOBRE RESPONSABILITAT SOCIAL EN TEMPS DE CRISI” DEDICAT A L’EMPRESA

Vídeo de promoció:

Vídeo del directe:

La xerrada comptarà amb la participació de la Maite Esteve, Directora Fundació Catalunya Cultura, l’Helena Benito, Responsable Empresa Càtedra RSU Udg serà moderada per la Maria Rosa Terradellas, Directora de la Càtedra RSU de la UdG.

El cicle es podrà seguir EN DIRECTE a través de les plataformes socials del Facebook, del YouTube i del Web de la Càtedra RSU, tots els dimecres de 18:00 a 19:00 fins al 17 de juny.

Dialoguem de RSU en l’àmbit de l’EMPRESA

Dimecres 20 de maig comptarem amb la presència del Sr. Josep Lagares, President/CEO de Metalquímia i President de la Fundació per a la Creativació, amb qui volem conversar sobre com les empreses han entès la seva responsabilitat social des del compromís amb els seus treballadors, modificant els sistemes de producció i posant-los al servei de la societat, incitant als joves a pensar en noves idees per a sortir de la crisi...

L'acompanyaran la Maite Esteve, Directora Fundació Catalunya Cultura, l’Helena Benito, Responsable Empresa Càtedra RSU Udg serà moderada per la Maria Rosa Terradellas, Directora de la Càtedra RSU de la UdG.

El cicle demana l’opinió a set personalitats en diferents àmbits.

Des de la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària de la UdG, hem considerat que havíem d’aprofitar la situació que estem vivint per establir un procés de reflexió compartit amb la ciutadania, dialogant sobre alguns aspectes que ens preocupen en temps de crisi des de la responsabilitat social.

Durant aquests dies molts de nosaltres ens hem preguntat sobre aspectes vinculats a la salut, la pobresa, el treball, les situacions de violències, la discapacitat, el futur del turisme, la restauració, l’economia... I segur que hem estat pensant que cadascú de nosaltres, des del nostre àmbit, personal, professional, institucional, hem d’actuar amb responsabilitat social per contribuir en assolir una societat més justa, transparent, inclusiva, solidària i sostenible.

Pròximes personalitats convidades:

Dimecres 27 de maig, 18:00 - VIOLÈNCIES

Amb la Sra. Fina Surina, Coordinadora de l’Institut Català de les Dones a Girona, volem reflexionar sobre la situació de les persones subjectes a violències, dones i infants, que conviuen amb el seu maltractador i en com la ciutadana hi pot col·laborar des de la seva responsabilitat social.

Dimecres 3 de juny, 18:00 - GASTRONOMIA

Amb el Sr. Josep Roca, sommelier, conjuntament amb la Càtedra de Gastronomia i Turisme de la UdG https://www.udg.edu/ca/catedres/Gastronomia-Cultura-i-Turisme, volem dialogar sobre l’alta gastronomia en el moment actual, la crisi generada en aquest àmbit, en el del turisme i la restauració, en les conseqüències per aquest sector i en com actuar des de la responsabilitat social per a superar-ho.

Dimecres 10 de juny, 18:00 - DISCAPACITAT

Amb la Sra. Pepita Perich, gerent de la Fundació Ramon Noguera, volem dialogar sobre la situació de les entitats que donen treball i suport a persones discapacitades, en la situació que estan patint pel confinament i el seu futur laboral i com des de la RS, la societat hi podem donar resposta.

Dimecres 17 de juny, 18:00 - ECONOMIA

Per finalitzar el Dr. Antón Costas, President de la Fundació Cercle d’Economia i Catedràtic de Política Econòmica de la UB, volem dialogar sobre el paradigma econòmic que sorgirà després de la crisi, de com la superarem i dels aspectes bàsics de responsabilitat social que inclourà.

Diàlegs en directe per les plataformes socials aprofitant les noves eines i formats

Aquestes xerrades s’emetran en un format televisiu d’una hora de durada, la primera part de la qual, servirà perquè el ponent exposi el seu punt de vista i, tot seguit, respongui les preguntes dels espectadors, que podran seguir la realització de l’espai en directe a través de les plataformes socials del Facebook, el YouTube i el web de la Càtedra RSU.

Tots els convidats estaran acompanyats per la Maria Rosa Terradellas, directora de la Càtedra RSU i d’un convidat, que conduiran l’entrevista, i comptarà amb la coordinació tècnica i la moderació del format d’en Francesc Buxeda i Aliu.

#ResponsabilitatSocialUniversitària

#Responsabilitat