Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat

PRESENTACIÓ: EDIFICIS POSITIUS A GIRONA

Què són els Edificis Positius o els Veïns Positius?, Es pot autogestionar un edifici com si fos una empresa?, Es poden obtenir beneficis de proveïdors i serveis?, Per què es fomenta el benestar, la convivència i la sostenibilitat?

PRESENTACIÓ: EDIFICIS POSITIUS A GIRONA

A càrrec de Josep M. Canyelles, president de TSR Territori Socialment Responsable.

Què són els Edificis Positius o els Veïns Positius?

Es pot autogestionar un edifici com si fos una empresa?

Es poden obtenir beneficis de proveïdors i serveis?

Per què es fomenta el benestar, la convivència i la sostenibilitat?

Dijous 13 de febrer de 2020, a les 18 hores, et convidem a compartir amb nosaltres el concepte Edificis Positius i a plantejar-nos com mitjançant aquest projecte podem millorar la convivència, la cohesió, la responsabilitat social, la sostenibilitat, el benestar i el bon veïnatge entre ciutadans.

A més, explicarem com una gestió eficaç dels Edificis Positius pot contribuir a crear xarxa d’empreses, entitats, comerços, associacions, amb l’objectiu d’oferir serveis sostenibles, de proximitat i preus ajustats als veïns que autogestionin els seus edificis.

Lloc: Caixa Forum Girona. C/ Ciutadans 19, Girona. Organitzadors: Càtedra de Promoció de la Salut i Càtedra Responsabilitat Social Universitària (RSU), UdG.

Un cop finalitzat l’acte us convidarem a un petit refrigeri per acabar de comentar el projecte.

Per a poder-hi participar cal que us inscriviu a https://forms.gle/pwCNiCSGWtSLRLyW7

Organitzadores

La Càtedra de Promoció de la Salut fomenta la transferència del coneixement i la recerca en relació a la Promoció de la Salut. Des de la Càtedra s’organitzen jornades, seminaris i cursos de promoció de la salut, s’actua de punt de trobada entre institucions i empreses sanitàries i es porta a terme una tasca de sensibilització i assessorament als professionals.

La Càtedra s’erigeix així com un actiu fonamental en l’àmbit gràcies a la seva posició pionera i de lideratge. La seva missió és la de facilitar i gestionar la creació, transferència i divulgació de coneixement i esdevenir un escenari de formació tècnica i professional a través de la docència, la investigació i la difusió del saber.

El funcionament de la Càtedra de Promoció de la Salut està regulat pel conveni signat per la presidència de DIPSALUT i el rectorat de la Universitat de Girona

La Càtedra Responsabilitat Social Universitària (RSU) vol respondre als desafiaments actuals de la societat promovent la Responsabilitat Social (RS), tant a nivell d'universitat com del territori per a contribuir a un model d’innovació i  desenvolupament social, cultural, econòmic i ambiental,  socialment responsable, solidari i sostenible. Va comptar des dels seus inicis amb l'impuls de Càritas Diocesana de Girona i el patrocini del Banco Santander.

La Càtedra RSU promou la RS des dels àmbits que propis de la universitat: la formació; la investigació  i la transferència. En l'àmbit econòmic impulsa la RS de les petites i mitjanes empreses del territori, la seva planificació, implementació, gestió, avaluació; l'economia circular. En els àmbits social i ambiental, promou la RS i la sostenibilitat de les entitats i institucions del territori: culturals, esportives, socials, solidàries, ajuntaments, etc.  i orienta línies d'investigació al seu voltant ; el desenvolupament de competències transversals vinculades a la sostenibilitat i la responsabilitat social en els estudiants universitaris; la identificació dels indicadors, coneixements, habilitats i actituds que pròpies de la RS per incidir en la construcció de territoris socialment responsables (TSR)

La Càtedra organitza diferents activitats com Tertúlies Socials; jornades; cursos de formació; investigacions; publicacions i col·labora amb múltiples entitats, institucions, xarxes i associacions. Compta amb un Consell Assessor format per 25 membres procedents de la universitat, empreses, organitzacions empresarials, entitats solidàries, institucions i emprenedors socials.

Nota de premsa Edificis Positius

Per més informació i entrevistes:

@francescbuxeda

francesc@sorolldefons.com