Càtedra de Promoció de la Salut

Organitzem la 28th ETC-PHHP Summer Course 2019, que aquest any té lloc a Girona

La 28a edició de l'ETC Summer Course se celebra del 14 al 28 de juliol de 2019 amb el lema 'Implementar els objectius de desenvolupament sostenible per a una bona governança local'. El curs està o rganitzat per l’European Training Consortium in Public Health and Health Promotion (ETC-PHHP) i per la Càtedra de Promoció de la Universitat de Girona amb el suport de Dipsalut.

El curs es realitza amb elements teòrics i pràctics de promoció de la salut, que es basen en l'aprenentatge dels adults i la interacció dels participants. Això inclou visites de camp a programes locals exemplars i oportunitats per compartir coneixements i experiències amb col·legues internacionals implicats en la promoció de la salut en el seu sentit més ampli.

Els 40 participants tenen l'oportunitat de desenvolupar informació sobre els contextos socioculturals i polítics d'altres sistemes de salut. D'aquesta manera, es facilita a cada participant una breu "presentació de països" al començament del curs. També participen en el desenvolupament d'un projecte en directe, inclosa la investigació, com a part d'un grup de treball internacional multidisciplinari.

El Summer School de l’ETC va néixer com a activitat formativa, de difusió i de sensibilització en promoció de la salut arreu d’Europa. Un dels trets diferencials d’aquest curs és la convivència i la proximitat que s’estableix entre tutors i participants durant les dues setmanes de durada del curs. Aquest fet, juntament amb la visió salutogènica, la utilització de metodologies docents participatives i innovadores, facilita el que s’anomena coaprenentatge,

Des del 1991 l’ETC-PHHP ha organitzat 28 cursos d’estiu o Summer Course de Promoció de la Salut, amb  participants que provenen de diverses àrees com la salut pública, la promoció de la salut, l’àmbit sanitari, l’educació, el treball social, així com la recerca , entre d’altres.