Càtedra de Promoció de la Salut

La conversa "Dones, homes i salut" tanca el cicle de conferències sobre Promoció de la Salut

Més de setanta persones van assistir el passat dia 17 a la conversa a càrrec de la directora del Programa Dona, Salut i Qualitat de Vida del Centre d'Anàlisi i Programes Sanitaris de Barcelona Carme Valls.

L'acte, que va tenir lloc a la Casa de Cultura de Girona, va comptar amb la presència de Josep Maria Fonalleres, escriptor.

Durant la conversa, la Carme Valls acompanyada de Narcís Pou, tècnic de la Càtedra,  va parlar de les diferències en la salut dels homes i de les dones. Va destacar que la ciència mèdica encara té una mirada androcèntrica que s'ha d'anar modificant per aconseguir que les dones s'hi vegin representades.

També va explicar que les dones viuen més anys que els homes, però que no els viuen amb qualitat de vida. L'objectiu ha de ser aconseguir que totes les persones visquin el màxim de temps possible però amb qualitat de vida.

Valls va comentar que actualment els estrògens del medi ambient afecten com a disruptors endocrins tant a homes com a dones, i que per tant el medi ambient ha d'estar a les agendes de salut.

No es pot tenir una bona salut si no existeix una bona salut pública que ha de tenir una perspectiva de gènere, va afirmar. Tot i això també va remarcar que són important les decisions que es prenen de forma individual.

Aquesta conversa tanca el cicle de converses en promoció de la salut organitzada en commemoració dels nostres 10 anys.