Càtedra de Promoció de la Salut

Curs de formació sobre promoció de la Salut al Col·legi de Farmacèutics de Girona

La promoció de la salut és un procés que inclou les accions dirigides directament a enfortir les habilitats i capacitats dels individus, i també les dirigides a modificar les condicions socials, ambientals i econòmiques, amb la finalitat de reduir el seu impacte en la salut col·lectiva i individual. En aquest procés de cerca de la millora de la salut, el col·lectiu farmacèutic té un important paper que cal potenciar, per això des de la Vocalia de Formació del COFGirona juntament amb la Càtedra han organitzat  una formació que vol aproximar als farmacèutics i farmacèutiques a l'aplicació pràctica de la promoció de la salut des de les oficines de farmàcia.

Aquesta formació s'estructura en dues parts:

Primera part: consisteix en donar a conèixer les tendències actuals en Promoció de la Salut i en la presentació dels enfocaments i les estratègies útils per a la incorporació de la Promoció de la Salut a les oficines de farmàcia.
Segona part: presentació de la tasca del Grup col·legial de Promoció de la Salut i de la seva implicació en grups multidisciplinars integrats per professionals provinents del Col·legi Oficial de Metges de Girona, el Col·legi Oficial Infermers/eres de Girona, el Col-legi Oficial de Psicologia de Girona i el Col·legi de Veterinaris de Girona.

Per facilitar l'assistència i apropar la formació s'han organitzat diverses sessions en dies i llocs diferents.

OLOT
DILLUNS 28 de MAIG de 2018,
FIGUERES
DILLUNS 4 de JUNY de 2018,

GIRONA
DILLUNS 11 de JUNY de 2018,

El passat dilluns 28 de maig es va realitzar la primera sessió a on uns 20 participants van poder aproximar-se a la promoció de la salut i conèixer les estratègies per incorporar-la a la seva feina.