Càtedra de Promoció de la Salut

Formem part del Fòrum Vives d'Universitats Saludables

La Trobada Fòrum Vives d’Universitats Saludables posa en comú estratègies per estructurar els projectes de vida saludable a les universitats. Les universitats de la Xarxa defineixen un pla de treball conjunt per al curs 2018-2019.

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) va acollir el passat 3 de maig la Trobada Fòrum Vives d’Universitats Saludables. L’acte inaugural va anar a càrrec d’Andreu Benet, responsable del Campus Saludable i Sostenible (Campus SiS) de la UAB i Ignasi Casadesús, secretari executiu de la Xarxa Vives d’Universitats.

La Trobada Fòrum Vives d’Universitats Saludables naix de la necessitat de dissenyar estratègies que faciliten el desenvolupament del potencial de la universitat com a agent promotor de la salut, el benestar i la qualitat de vida de qui hi estudia i treballa, i de projectes que adapten el tractament de la salut als currículums acadèmics. La universitat no és només un espai educatiu, de treball i institucional, sinó també l’epicentre de l’activitat de recerca i el lloc on es garanteix el desenvolupament de la formació i la investigació que fonamentarà el futur. La universitat, per aquests motius, constitueix un ens imprescindible en el foment i la promoció de la salut en la societat.

La Trobada ha esdevingut un espai de formació i anàlisi sobre les principals perspectives que actualment s’incorporen als campus de les Universitats Saludables. En la primera sessió del Fòrum Vives, Andreu Benet ha presentat un informe sobre el “Plantejament d’estratègies per estructurar i consolidar els projectes saludables”. Seguidament, Roser Pérez-Giménez, professora de l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa, ha iniciat el cicle “Salut en els currículums acadèmics universitaris” amb la presentació “Nou enfocament de salut contemporània”. A continuació, Esteve Saltó, responsable d’estratègia de comunicació de l’Agència de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya, ha presentat la ponència “Estratègies d’intervenció en salut a totes les polítiques”. La jornada va acabar amb la realització d’un debat on es van discutir les diferents idees i enfocaments presentats al llarg de la Trobada i l’Elaboració del pla de treball d’universitats saludables de la Xarxa per al període 2018-2019.

Les accions del Grup de Treball d’Universitats Saludables de la XVU i la celebració de trobades com aquesta permeten la transmissió de coneixements i l’intercanvi d’experiències sobre la inclusió de vida saludable en les universitats. En aquesta ocasió, han sigut 11 les universitats de la Xarxa Vives que han participat en la Trobada (Universitat d’Alacant, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat de les Illes Balears, Universitat de Lleida, Universitat Politècnica de València, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Ramon Llull, Universitat Rovira i Virgili, Universitat de València i Universitat Vic-Central de Catalunya).

Fòrum Vives és un espai d’intercanvi i reflexió que promou la XVU, i que es tradueix en múltiples jornades, debats, seminaris, tallers o congressos distribuïts arreu del territori. El proper Fòrum Vives serà la Trobada de Serveis Lingüístics i Serveis de Publicacions de la Xarxa Vives, que se celebrarà a la Universitat d’Alacant el 23 de maig 2018.