Càtedra de Promoció de la Salut

Àmbits d'actuació

Formació

• Cursos i jornades adreçats a professionals, estudiants i tècnics de salut que vulguin ampliar coneixements.
  • Seminaris per aprofundir en aspectes concrets de l’àmbit de la promoció de la salut.
  • Conferències amb diferents professionals i experts, tant nacionals com internacionals, per tal de compartir perspectives relacionades amb la promoció de la salut.
  • Formació virtual al servei de les persones que volen ampliar els seus coneixements en l’àmbit de la promoció de la salut.

Publicacions

• Fons documental de promoció de la salut. La Càtedra va fer donació del seu fons documental a la Biblioteca de la Universitat de Girona, i es pot consultar a http://salut.udg.edu/.
  • BepSalut - publicació digital en promoció de la salut. Edició periòdica de subscripció electrònica i consultable a la pàgina web de la Càtedra de Promoció de la Salut. Consultable a www.udg.edu/bepsalut.
  • Publicacions pròpies disponibles en format paper i digital.

Recerca

• Avaluació de programes i projectes de promoció de la salut.
  • Disseny i participació en projectes de recerca. Des de la Càtedra de Promoció de la Salut es participa activament en diversos projectes d’àmbit nacional i internacional.

Difusió i transferència del coneixement

• Promoció de jornades de treball en xarxaper a grups que treballen la promoció de la salut.
  • Col·laboració amb la Unió Internacional de Promoció i Educació per a la Salut, UIPES.
  • Participació en xarxes. La Càtedra de Promoció de la Salut és membre i participa activament en la dinamització de diferents xarxes, com són:
    • La Health Promoting Hospitals and Health Services network.
    • La Xarxa d’Hospitals i Serveis Promotors de la Salut de Catalunya.
    • La European Health Promoting Universities network.
    • La Red Española de Universidades Saludables.
    • La Xarxa Catalana d’ Universitats Saludables.
    • El Consorcio Interamericano de Universidades y Centros de Formación de Personal en Educación para la Salud y Promoción de la Salud.
    • L’European Training Consortium in Public Health and Health Promotion.
    • El Grupo de Trabajo Salutogénesis en Lengua Española.
  •  Assessorament en temes de promoció de la salut.