Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent

Apareixen les "Actes del Simposi Internacional Prudenci i Aurora Bertrana. Entre dos silencis"

El Simposi Internacional "Prudenci i Aurora Bertrana. Entre dos silencis" va tenir lloc el 23 de març de 2018 a l'Institut d'Estudis Catalans i va comptar amb la col·laboració de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent de la Universitat de Girona, entre d'altres.

El Simposi Internacional Prudenci i Aurora Bertrana. Entre dos silencis, celebrat el passat 23 de març de 2018 a l'Institut d'Estudis Catalans, es va convertir en el corol·lari acadèmic de l’Any Bertrana, que al llarg de 2017 i part de 2018 va commemorar el cent-cinquantè aniversari del naixement de l'escriptor gironí Prudenci Bertrana i el cent-vint-i-cinquè aniversari del naixement de la seva filla Aurora Bertrana. El Simposi, com a acte de cloenda d'aquesta doble celebració, va aplegar una dotzena d’experts en l’obra de pare i filla, que van abordar la seva trajectòria literària des de diverses perspectives, com ara l’escriptura autobiogràfica, el feminisme, la literatura de viatges, el periodisme o la relació entre realitat i ficció. El Simposi va ser organitzat per la Institució de les Lletres Catalanes, la Universitat de Girona i l’Institut d’Estudis Catalans.

Podeu trobar el volum que recull les aportacions acadèmiques del Simposi en aquest enllaç. Així mateix, també podeu recuperar l'enregistrament a les sessions aquí.