Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent

Se signa el conveni de donació del Fons M. Àngels Anglada a la Biblioteca de Figueres

El 5 de març se signarà el conveni de donació del Fons Anglada a la Biblioteca Fages de Climent de Figueres. Amb aquesta donació, la família Geli-Anglada posa a l'abast del conjunt de la ciutadania els documents que completen el fons Maria Àngels Anglada de la Biblioteca Fages de Climent que la mateixa escriptora va donar en vida.

El dijous 5 de març, tindrà lloc la signatura del conveni de donació de documentació que completa el Fons Anglada de la Biblioteca de Figueres. Es tracta d'un acte institucional que vol fer públic l'agraïment a la família Geli-Anglada. A banda dels familiars de Maria Àngels Anglada, assistiran a l'acte l'alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó; el regidor de Cultura, Alfons Martínez; i la directora de la Biblioteca Fages de Climent, Nati Vilanova.

Per tal de festejar l’esdeveniment se celebrarà un recital de poemes de Maria Àngels Anglada a càrrec del rapsode Ignasi Tomàs, que comptarà amb l'acompanyament musical d'Ian Sala. Així mateix, la Biblioteca de Figueres ha preparat una mostra de la documentació cedida que podrà veure’s del 2 al 14 de març.

La donació de Rosa i Mariona Geli, filles de Maria Àngels Anglada i gestores dels drets d’autor, comprèn en total més d’un metre lineal de documentació datada entre els anys 1945 i 1999. Aquesta documentació inclou: mecanoscrits d’obra narrativa, com ara Nit de 1911 (Empúries, 1999) o L’àngel i altres contes (Empúries, 2000), publicats pòstumament; originals i fotocòpies dels poemes que l’autora anava aplegant amb el títol provisional d’“Arietta II” i que es publicaren després de la seva mort dins Poesia completa (Vitel·la, 2009); el llibre Defensa de Dolores Batlle y Caritg: viuda de Geli (1868) que Anglada va consultar per escriure Les Closes; retalls de premsa amb entrevistes, ressenyes i notícies aparegudes amb motiu de la publicació dels seus llibres; originals i fotocòpies d’invitacions i programes de mà d’actes on va participar; documentació sobre alguns dels cursos que va impartir; fotocòpies i retalls de premsa d’articles, originals i fotocòpies de pregons, discursos i conferències impartides per l’autora; àudios d’algunes entrevistes i gravacions d’actes on va participar, articles i comentaris sobre la seva obra, i algunes cartes relacionades amb la publciació de les seves obres i el recull de cartes enviades per Salvador Espriu a Anglada, escrites entre 1970 i 1983.

Per a més informació sobre el contingut del Fons Maria Àngels Anglada de la Biblioteca de Figueres, podeu consultar la descripció de l’inventari.