Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni

De la mà de la Dra. Dolors Vidal, directora de la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni de la Universitat de Girona i el Dr. Lluís Mundet, coordinador del Màster de Turisme Cultural de la Facultat de Turisme de la UdG i de la pròpia Càtedra, es van endinsar a Brasil per tal de cooperar un projecte per tal de promocionar els estudis en turisme i gastronomia de la Facultat de Turisme de la Udg.

La idea del viatge fou conèixer de primera mà el projecte de cooperació del blat de moro (Mhilo, en portuguès), finançat per l'Oficina de Cooperació de la Universitat de Girona.

El projecte es fomenta pel desenvolupament de l'economia de la població de la zona interior de l'Estat de Sao Paulo, una ciutat centrada en l'agricultura, en especial en les collites de blat de moro. La idea principal consisteix en el desenvolupament d'una ruta gastronòmica per atreure el turisme a través del producte central, el Mhilo. En el cas de Vidal i Mundet, van poder viure de primera mà com es duu a terme la seva producció i dels seus usos en la gastronomia.

A més, el Dr. Mundet i la Dra. Vidal van ser convidats per la Dra. Cristina Fachini, doctorand per la Universitat de Girona i per la Universitat Estatal de Campinas a visitar els estudiants dels graus de la UNICAMP, per conèixer de primera mà l'oferta acadèmica que se'ls ofereix en l'àmbit del turisme i de la Gastronomia a la Facultat de Turisme de la UdG.