Càtedra d'Estudis Marítims

Col·laboració amb la Càtedra Oceans i Salut Humana de la UdG per parlar de la contaminació marina

Divendres 14 les Converses de Taverna, organitzades pel Museu de la Pesca, parlaran de l'impacte de la contaminació marina sobre el medi, el territori i la salut huamana, amb la participació de pescadors, científics i societat civil

Les càtedres d'Estudis Marítims i Oceans i Salut Humana participaran aquest divendres 14 de febrer una sessió especial de Converses de Taverna, a Palamós, on pescadors, científics i societat civil parlaran de les conseqüències de la contaminació en el medi marí i els seus efectes sobre la salut humana, com va posar de manifest el temporal "Glòria" ara fa unes setmanes.

A través del testimoni dels convidats, es documentarà l'impacte de les múltiples formes de contaminació en l'equilibri ambiental, els perjudicis diaris en les activitats econòmiques del litoral, les possibles afectacions sobre l'economia blava o el perill que corre la salut humana exposada als contaminants. També es vol posar en valor el moviment ciutadà per a la conservació del territori amb accions innovadores o la conscienciació cada cop major dels agents econòmics sobre la importància de preservar els ecosistemes.

Aquesta sessió de Converses de Taverna s'inclou en el programa Pesca i Ciència 2020 de la Càtedra d'Estudis Marítims (UdG), així com en el programa Memòria Viva del Museu de la Pesca.

La sessió es durà a terme al restaurant Can Blau, de Palamós, a les set del vespre. L'activitat és gratuïta i l'aforament limitat a la capacitat de la sala.