Càtedra Joan Vinyoli

Se celebra el curs de formació docent «La poesia a educació secundària i Batxillerat»

La Càtedra Joan Vinyoli, en col·laboració amb l'ICE Josep Pallach de la Universitat de Girona, ha organitzat el curs d'estiu «La poesia a educació secundària i batxillerat: llegir, escriure i dir». El curs, especialment dirigit a professorat de secundària, es va celebrar a la Facultat de Lletres durant els dies 1, 2, 3 i 4 de juliol.

El curs «La poesia a educació secundària i batxillerat: llegir, escriure i dir» es va organitzar amb la intenció de fomentar la presència de la poesia en els diversos estadis educatius obligatoris i postobligatoris a través de tres eixos fonamentals: la comprensió lectora, l’escriptura i la dicció. En aquest sentit, el curs era especialment recomanable per al professorat de literatura de l’ensenyament secundari i per als professionals que es dediquen a la promoció del “gust per la lectura” en qualsevol àmbit de l’educació.

L’objectiu principal del curs era apropar el llenguatge poètic als docents per tal de conèixer el funcionament intern de la poesia i les seves múltiples i diverses formes de transmissió. Així mateix, el curs pretenia obrir les portes al coneixement dels mecanismes de la creació poètica i de la recepció de la poesia. La metodologia del curs va incloure aspectes teòrics però també tallers eminentment pràctics. Amb aquest plantejament es pertenia promoure el gust per la lectura i un major domini de l’escriptura i de la dicció poètica per tal de potenciar l’aspecte creatiu i comunicatiu del gènere poètic i també adquirir recursos i habilitats per a la docència a l’ensenyament secundari obligatori i al batxillerat.

• Dilluns 1 de juliol
    10.00 – 11.30h: «Llegir l’Antologia de poesia catalana (contemporània)», a càrrec d’Anna Perera Roura
    12.00 – 14.00h: Taller d’escriptura poètica, a càrrec de Roger Vilà Padró

• Dimarts 2 de juliol