Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

La Càtedra Joan Vinyoli ha col·laborat en el cicle 'LiterActualització'

"LiterActuaització" és un programa de formació per a docents de batxillerat de la literatura catalana. Organitzat per l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes i l'Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach, la Càtedra Joan Vinyoli hi col·labora en la formació dedicada a "El cor quiet" de Josep Carner.

L'Institut Llengua i Cultura Catalanes i l'Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach van organitzar LiterActualització, un cicle de formació destinat a actualitzar els continguts curriculars de llengua i literatura catalanes, adreçat als docents de comarques gironines, que va tenir lloc durant la tardor de 2018.

Els objectius d'aquest programa de formació per a docents eren atendre les necessitats dels professors pel que fa als temes de llengua catalana i literatura que formen part del currículum de Batxillerat; proporcionar recursos pedagògics i materials didàctics al professorat; facilitar als docents la tasca d'impartir les classes de llengua i literatura catalanes.

La Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània de la Universitat de Girona va col·laborar en aquest programa de formació amb la sessió dedicada al llibre El cor quiet de Josep Carner, que va ser impartida per Lluís Bosch amb el suport de Margarida Casacuberta, directora de la Càtedra. En aquesta sessió, es va contextualitzar l'obra i l'autor, es van realitzarar comentaris descriptius dels elements principals de cada tema, van explicar-se la simbologia, els aspectes retòrics i els elements expressius més rellevants del poemari i es van oferir materials complementaris i recursos didàctics audiovisuals per a treballar a l'aula.