Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar
Identificació

Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

Àmbits d'actuació

La càtedra i el CEO

Centrat especialment en les etapes de formació de nens i joves i els valors educatius de l'esport, així com en l'estudi i anàlisi dels models d'ensenyament i aprenentatge de l'esport en aquestes etapes de formació.

S'intenta arribar a aquests objectius realitzant diferents activitats amb escolars, de manera que se'ls poden fer veure els beneficis de dur una vida activa i equilibrada, obtenint els beneficis físics i psicològics que ens proporciona l'esport.

Algunes d'aquestes activitats poden ser xerrades amb els ambaixadors olímpics, activitats que promoguin l'adherència a l'activitat física o d'altres.

Centrat en l'anàlisi de pràctiques esportives considerant l'esport com un element important de la qualitat de vida i de la salut de la població en el marc del seu temps d'oci.

La Càtedra d'Esport i Educació Física està situada a Banyoles, població del Pla de l'Estany, que destaca per la seva gran relació amb l'esport, a tots nivells. Es tracta d'una Destinació Turística Esportiva per Turisme de Catalunya, i és habitual que una gran quantitat d'esportistes (professionals i amateurs) utilitzin les seves instal·lacions i entorn natural més proper per tal de fer-hi els seus entrenaments.

Banyoles va ser seu olímpica amb els Jocs Olímpics de Barcelona '92, concretament, en les diferents modalitats de rem, aprofitant el magnífic Estany del que disposa la població.

Focalitzat en aquelles modalitats que destaquen de l'àrea de Banyoles, fonamentalment rem, piragüisme i triatló. Així com els esports de col·laboració i oposició de més impacte. Igualment, també és un àmbit dedicat a l'anàlisi i millora de la formació específica dels tècnics esportius especialment en aquells àmbits relacionats amb la tecnificació i l'alt rendiment.

Des de la Càtedra d'Esport i Educació Física s'organitzen diferents activitats relacionades amb l'entrenament i el rendiment esportiu. Totes aquestes activitats, busquen donar eines a professors d'educació física, esportistes, tècnics i entrenadors i en definitiva, a tot aquell interessat en l'esport, per a una formació continuada i que els sigui aplicable a les seves vides.

Centrat en l'àmbit curricular, i focalitzat tant en la recerca com en la formació del professorat d'educació Primària i d'educació Secundària. També cal considerar l'E.F. en la seva accepció més àmplia lligada al desenvolupament integral de les persones.

Des de la Càtedra d'Esport i Educació Física – Centre d’Estudis Olímpics, es realitzen algunes activitats que poden resultar d'interès per a la formació continuada i actualitzada de mestres i persones vinculades a l'Educació Física. En anys anteriors, s'havia realitzat un Postgrau encarat a la formació del professorat d'educació física a primària.

Centrat bàsicament en la realització de diferents activitats amb l'objectiu comú de millorar la formació d'entrenadors de base, i de promoure la pràctica d'activitat física i esport entre els més joves de la població.

A més, en la gran majoria d'activitats organitzades des de la Càtedra d'Educació Física i Esport, sempre es té en compte als practicants d'iniciació, per tal de donar eines als professionals per a seguir formant-se i millorant la seva pràctica.

Des del Centre d’Estudis Olímpics, s’organitzen diverses activitats centrades especialment en l’estudi i divulgació dels valors culturals i educatius de l’olimpisme, així com en la seva implantació social.

A més, a la Biblioteca Municipal de Banyoles s’hi troba un fons bibliogràfic sobre la temàtica olímpica que qualsevol persona interessada pot consultar.