Campus Turisme

Catalunya té dues noves destinacions de Natura i Muntanya en Família: Pirineus Noguera-Pallaresa i la Vall Camprodon. La destinació de Pirineus-Noguera Pallaresa comprèn cinc municipis -Sort, Rialp, Soriguera, Llavorsí i Baix Pallars- i 45 establiments turístics. Per la seva banda, la Vall de Camprodon està formada per sis municipis -Camprodon, Sant Pau de Segúries, Vilallonga de Ter, Molló, Setcases i Llanars- i 31 establiments turístics.

Natura i Muntanya en Família i Platja en Família són les marques d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Són a més un element de màrqueting que permet a les destinacions posicionar-se davant el seu client familiar i a Catalunya diferenciar-se qualitativament d’altres destinacions europees.

Per altra banda, la segona edició del “Catalunya, Hola Família!”, que va tenir lloc del 7 al 9 de juny, va tancar amb un nou èxit de participació. Durant aquest cap de setmana, 25 destinacions certificades amb les marques Platja en Família o Natura i Muntanya en Família van organitzar 200 activitats en les que van participar més de 14.000 nens i nenes amb les seves famílies, un 17% més respecte l’any passat. A més dels municipis participants, la iniciativa va comptar amb la implicació de 120 empreses especialitzades en turisme familiar, entre elles 6 instal·lacions certificades amb la marca Equipament familiar.

Així mateix, l’Agència Catalana de Turisme ha visitat les destinacions de Turisme Familiar per explicar a municipis i a empreses afiliades el nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022. Els 230 assistents a les 16 presentacions territorials van participar en una dinàmica de grup per identificar el Visitor Persona de cada destinació, fet que els va permetre conèixer el perfil del turista familiar.

L’èxit del “Catalunya, Hola Família!”, les dues noves destinacions de Natura i Muntanya en Família i la bona resposta dels municipis familiars al nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022 avalen el bon moment que viu aquest producte.