Campus Turisme

La Direcció de Polítiques Estructurals i de Cohesió del Parlament Europeu atorga una oferta de serveis a l’estudi que elaborarà el Campus Turisme de la Universitat de Girona, la Universitat de Lancashire i la Universitat de Ljubljana.

Gràcies a aquest finançament, dotat de 50.000 euros, les tres universitats elaboraran un informe, que serà presentat l’octubre de 2019, sobre l’"European tourism - latest developments and future challenges”.

El turisme és una de les activitats econòmiques més importants que contribueixen a la riquesa de la societat i és responsable de l’intercanvi cultural entre les comunitats amfitriones i convidades. A Europa, el turisme genera el 10% del PIB i representa el 9% d’ocupació. Actualment, Europa rep més de la meitat de les arribades del turisme mundial, convertint-se així en el destí més popular en totes les regions.

Malauradament, mentre que el nombre de turistes continua creixent en l’àmbit internacional, la quota de mercat d’Europa està disminuint en la proporció del tota de viatges globals. És per això, que l’estudi "European tourism - latest developments and future challenges” reconeix que “la indústria del turisme a Europa s’enfronta a una sèrie de nous desafiaments, entre els quals, el desenvolupament del nou sector de l’economia compartida, l’augment de la competència de tercers emergents i la demanda d’un servei al client de qualitat”.

La metodologia proposada en l’informe es divideix en sis tasques:

1. Revisió de la literatura
  2. Revisió de les polítiques, iniciatives de la Unió Europea