Campus Turisme

La Universitat de Girona participa en un projecte de valorització del medi

La iniciativa NATTUR de la Universitat de Girona coopera amb agents del Berguedà i l'Ariège.

La Universitat de Girona (UdG) va acollir el seminari de llançament del projecte NATTUR –acrònim de Natura i Turisme–, que té la voluntat d'impulsar les activitats al medi natural del Berguedà, el municipi francès de l'Ariège i Girona, territoris participants del projecte europeu de cooperació territorial entre Espanya, França i Andorra per fomentar el desenvolupament sostenible del territori fronterer entre els tres països.

La presentació de la iniciativa va comptar amb la participació de professionals de turisme privat i públic del sector gironí, del Berguedà i de França. L'investigador principal del projecte europeu per la Universitat de Girona, José Garcia Boër, va presentar la iniciativa, acompanyat pels representants del Berguedà i l'Ariège.

Durant la jornada, es va dur a terme el debat «La paraula és vostra», on els assistents van poder debatre sobre les tendències del turisme, així com la millora de les pràctiques actuals.

NATTUR basa el seu desenvolupament en el turisme, i molt especialment les activitats de turisme actiu de natura. El repte consisteix a combinar la protecció i la valorització del patrimoni natural i cultural mitjançant l'activitat turística, en benefici dels espais pirinencs de muntanya.

En aquest sentit, el seu objectiu central és establir les condicions necessàries al desenvolupament de les activitats de turisme actiu de natura per fer d'aquests territoris uns espais vius i protegits.

Segons informen fonts de la UdG, els socis del projecte NATTUR són la Universitat de Girona, el Servei de Turisme de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, el Consell Departamental de l'Ariège, l'Agència de Desenvolupament Turístic de l'Ariège i la Universitat de Tolosa (ISTHIA Foix).

DdG. (1 de desembre de 2018). La Universitat de Girona participa en un projecte de valorització del medi. Diari de Girona. Recuperat de: https://www.diaridegirona.cat/comarques/2018/12/01/universitat-girona-participa-projecte-valoritzacio/949193.html