Campus Turisme

El proper 26 de març se celebrarà el Forum TurisTIC organitzat per Eurecat.

El Forum TurisTIC, organitzat pel centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio), debatrà el proper 26 de març al CaixaForum, com fer front des del sector turístic als nous reptes centrats en la ciberseguretat, el Big Data, el màrqueting digital i la relació amb l’usuari. entre d’altres.

La transformació digital i les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) ofereixen a la indústria turística un canvi estratègic que implica l’aparició de nous perfils professionals i la necessitat d’actualitzar els ja existents.

La implantació de les TIC al sector requerirà treballadors capaços de desenvolupar rols diferents i amb coneixement digital per adaptar-se a l’ús de noves eines que faran més eficient la gestió del dia a dia.

La demanda d’aquests perfils professionals no és exclusiva del turisme i és elevada a totes les indústries, que sumat a l’escàs nombre de candidats amb formació digital posa en competència els diferents sectors per captar aquests nous professionals.  Com exemple mostren les dades de l’informe “Digital Talent Overview 2019” elaborat per Barcelona Digital Talent. A la ciutat de Barcelona les ofertes laborals digitals el 2018 van incrementar un 40 per cent respecte l’any anterior, mentre que els professionals només ho van fer en un 7,6 per cent.

Comunicatur. (14 de febrer de 2019). Experts en ciberseguretat, Big Data o màrqueting digital seran els perfils més buscats pel turisme. Comunicatur.info. Recuperat de: http://www.comunicatur.info/experts-en-ciberseguretat-big-data-o-marqueting-digital-seran-els-perfils-mes-buscats-pel-turisme/