Campus Patrimoni Cultural i Natural

Alumnes del Màster en Patrimoni de la UdG participen a la presentació del projecte Som Vall Bas

Els dies 23 i 24 de novembre s’ha pogut veure el primer retorn del projecte impulsat per l’Ajuntament de la Vall d’en Bas conjuntament amb l’Smithsonian Center for Folklife&Cultural Heritage i la Direcció General de Cultura Popular de la Generalitat.

Aquest primer retorn porta per títol Som Poble(s), i ha posat l’accent en quatre eixos principals, extrets del recull d’entrevistes elaborat aquest estiu i que es van debatre a quatre punts diferents del municipi.

Durant aquest estiu, diversos alumnes del Màster en Patrimoni de la UdG i de la Universitat Autònoma de Barcelona han estat recopilant informació a través d’entrevistes a veïns dels pobles de la Vall, que han expressat les seves principals preocupacions i quins són els punts del patrimoni que la gent vol conservar.

Durant les jornades s’ha produït un retorn de les prop de 800 entrevistes realitzades per  a l’ del mapeig del patrimoni cultural immaterial de la Vall. Novament, s’ha volgut promoure la participació de la ciutadania per tal de que pugui expressar la seva opinió davant el consistori, així com també els estudiants i experts que han intervingut durant el procés de recollida d’informació.

Amb les entrevistes s’ha pogut posar en valor diferents temàtiques, entre elles les expressions com la dansa, les festes o les llegendes, els punts de trobada i socialització i la pagesia, paisatge i medi rural, entre d’altres. Gràcies a aquesta recollida d’opinions dels veïns s’iniciarà la redacció del projecte de sostenibilitat, és a dir, com preservar la informació recollida i com utilitzar-la per tal de preservar el patrimoni intangible dels diferents pobles de la Vall d’en Bas.