Campus Patrimoni Cultural i Natural

El Campus Patrimoni s’adhereix a la Xarxa Europea de Jardins Històrics

La Xarxa de Jardins Històrics està integrada per 26 jardins de Portugal, Espanya, Polònia i Itàlia, així com la Universitat de Granada i de Barcelona.

El 12 d’abril el Campus Patrimoni Cultural i Natural es va adherir a la Xarxa Europea de Jardins Històrics (European Network of Historic Gardens). L’adhesió es va formalitzar en el marc de l’Assemblea Anual de l’Associació, celebrada a Aranjuez, en la qual a més del Campus Patrimoni es van adherir jardins de gran renom com els de l’Alhambra i el Generalife (Patrimoni Mundial de la UNESCO) i Villa d’Este (Tívoli), a més de Reggia Caserta, a Nàpols, i Miramare, a Trieste.

La Xarxa Europea de Jardins Històrics és una associació impulsada per l’Ajuntament de Lloret de Mar, l’Ajuntament d’Aranjuez i la Universitat de Barcelona. Els seus principals objectius són treballar per construir una xarxa estable que permeti aglutinar el nombre més gran de jardins històrics i assolir l’esment d’Itinerari Cultural del Consell d’Europa per crear una itinerari de caràcter transnacional que fomenti el coneixement dels jardins històrics des del vessant patrimonial i cultural, turístic, d’educació i de sensibilització per la seva preservació. Actualment la Xarxa de Jardins Històrics està integrada per 26 jardins de Portugal, Espanya, Polònia i Itàlia, així com la Universitat de Granada i de Barcelona.

Per part del Campus Patrimoni, l’objectiu de l’adhesió és col·laborar amb un projecte estratègic en el qual s’integren perfectament el vessant natural i cultural de patrimoni, i que a més ha estat impulsat des d’un municipi del territori com és Lloret de Mar. Per aquest motiu, es buscarà promoure conjuntament amb la resta de membres de la xarxa, col·laboracions amb la Universitat de Girona que puguin contribuir al creixement i consolidació d’aquesta iniciativa.

Per més informació: http://europeanhistoricgardens.eu/