Campus Patrimoni Cultural i Natural

Es presenten els avenços en la candidatura de la Costa Brava com a reserva de la Biosfera

Durant el mes de febrer, es portarà a terme la segona fase del procés participatiu.

En el marc de la roda de premsa que ha tingut lloc a la Diputació de Girona, el diputat de medi ambient Jordi Costabella, conjuntament amb el director científic del Campus Patrimoni Cultural  i Natural, Josep Vila Subirós, i la Fundació Mar, han presentant les darreres novetats relatives als treballs de preparació de la candidatura de la Costa Brava com a Reserva de la Biosfera.

Segons el calendari previst, abans de l’estiu està previst enllestir el dossier de candidatura, el qual desprès del preceptiu període d’exposició pública, serà tramés al Programa Home i Biosfera (MAB) de la UNESCO el mes de setembre per la seva avaluació.

El mes de novembre passat, es va desenvolupar una primera ronda de sessions de participació durant el mes de novembre passat, centrada en recollir les percepcions dels agents del territori respecte a la diagnosi de l’estat actual de la Costa Brava. Aquestes sessions tindran continuïtat aquest mes de febrer en una segona fase, en la que es treballaran les grans línies d’actuacions a incloure al Pla d’Acció de la Candidatura. El passat dia 11 ja es va realitzar una primera a Palamós, i s’han programat dues més a Roses (15 de febrer) i Llagostera (18 de febrer).

Per més informació: https://diputacio-decidim.ddgi.cat/processes/reservabiosfera