Campus Patrimoni Cultural i Natural

Reunió del Consell Assessor Sectorial del Campus Patrimoni Cultural i Natural

S’ha destacat l’impuls a la candidatura de la Costa Brava com a Reserva de la Biosfera i el desplegament d’una intensa xarxa de col·laboració i projectes amb els agents del territori.

Ahir, 23 de gener, va tenir lloc la segona reunió del Consell Assessor del Campus Cultural i Natural de la Universitat de Girona, en una sessió en la que s’ha realitzat balanç de l’activitat del Campus durant el període 2017-2018 i s’han presentat i debatut les línies estratègiques d’actuació pel 2019.

El Consell Assessor del Campus, constituït el 5 de maig de 2017, està integrat per un grup reduït de persones escollides per la seva trajectòria professional i personal amb autoritat reconeguda i indiscutible en el sector. Es tracta d’una unitat central el desplegament del programa de Campus Sectorials de la UdG, i exerceix de fòrum de debat aportant visió crítica independent, coneixement expert i assessorament sobre aspectes estratègics dels Campus, com per exemple el model de relació amb els agents del sector o el funcionament, planificació i activitats del Campus.

En el marc d’aquesta sessió, s’han presentat alguns dels principals resultats assolits pel  Campus el darrers dos anys, destacant l’impuls a la candidatura de la Costa Brava com a Reserva de la Biosfera i el desplegament d’una intensa xarxa de col·laboració i projectes amb els agents del territori. Com a principals línies estratègiques pel 2019, a més de consolidar el paper del Campus Patrimoni Natural i Cultural com a catalitzador dels agents de la quàdruple hèlix en l’àmbit del patrimoni i augmentar la representativitat territorial; es destaca l’objectiu de promoure eines pràctiques de gestió integrada del patrimoni, amb una visió conjunta que eviti la tradicional distinció entre cultura i natura.

La priorització estratègica de projectes innovadors que combinin de manera directa patrimoni natural i cultural, l’experimentació a escala local per la generació d’eines amb transcendència global i reforçar el contacte amb els museus com a elements claus en la transferència de coneixement en l’àmbit del patrimoni són algunes de les principals recomanacions realitzades per part dels membres del Consell Assessor. L’objectiu és que el conjunt d’aportacions realitzades orientin la trajectòria del Campus a mig, curt i llarg termini.

La sessió ha comptat amb la presència de Purificació Canals Ventin (Presidenta de MedPAN-Xarxa d’àrees marines protegides del Mediterrani i ex-presidenta de DEPANA), Eduard Carbonell Esteller (Historiador de l’Art especialitzat en patrimoni cultural i museologia, ex-director del Museu Nacional d’Art de Catalunya i ex-director general de Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya), Joaquim Nadal Farreras (Director de l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural, ex-Conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i ex-alcalde de Girona), Joan Nogué Font (Gèograf i ex-director de l’Observatori del Paisatge de Catalunya), Anna Omedes Regàs (Directora del Consorci del Museu de Ciències Naturals de Barcelona), Joandomènec Ros Aragonés (President de l’Institut d’Estudis Catalans), Josep Manuel Rueda Torres (Director de l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural), Marta Subirà Roca (Secretària General de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya) i Àlex Susanna Nadal (gestor cultural, escriptor i crític d’art, ex-director de l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural); a més de l’equip gestor del Campus amb Josep Calbó (Vicerector de Projectes Estratègics), Josep Maria Gómez Pallarès (Director executiu del Programa de Campus Sectorials), Josep Vila (Director Científic del Campus Patrimoni) i Clàudia Riera (Tècnica del Campus Patrimoni).