Campus Patrimoni Cultural i Natural

La Universitat de Girona co-lidera la subxarxa “Climate and Environmental Change”

Creada per la xarxa d’universitats del Mediterrani UNIMED, està representada pel director del Campus Patrimoni Cultural i Natural i professor de Geografia Física de la UdG, Josep Vila, i el professor de la Université Abdelmalek Essaadi (Marroc), Adil Salhi.

La Universitat de Girona és membre de la xarxa UNIMED d’universitats del Mediterrani (Union of the Mediterranean Universities). Aquesta xarxa té per objectiu incrementar la col·laboració entre les universitats situades a la ribera sud i nord del mediterrani. Entre altres iniciatives, UNIMED ha creat subxarxes temàtiques per fomentar la col·laboració multidisciplinar en temes d’interès global.

La UdG, representada pel Dr. Josep Vila, juntament amb la Université Abdelmalek Essaadi (Marroc), representada pel Dr Adil Salhi, co-lideren la subxarxa de recent creació “Climate and Environmental Change”.

Els objectius principals de la subxarxa són:

1. Promoure la cooperació regional i transversal entre les dues ribes del Mediterrani, crear nous partenariats i desenvolupar projectes conjunts relacionats amb el canvi climàtic i ambiental, la conservació del patrimoni, la mitigació, l'adaptació, la resiliència i la transició ecològica.

2. Donar suport a les universitats en la definició de competències clau i programes d’aprenentatge relacionats amb el canvi climàtic i ambiental, conservació del patrimoni, mitigació, adaptació, resiliència i transició ecològica per facilitar estudis i formacions per a una nova generació d’estudiants, científics, professionals i empresaris.

3. Augmentar la consciència i la comprensió del risc associat al canvi climàtic i ambiental i contribuir a proporcionar solucions innovadores a aquest repte global per al futur de la biodiversitat i el patrimoni cultural mediterranis i el seu impacte en els diferents territoris, economies i societats.

4. Fomentar la consciència i comprensió de la importància del patrimoni cultural i natural en el context mediterrani.

5. Organització d'esdeveniments internacionals (tallers, conferències, seminaris, formacions) per millorar el flux de coneixements i l'intercanvi d'experiències.

6. Desenvolupar i reforçar l'intercanvi virtual en tot tipus d'activitats desenvolupades en la subxarxa.

7. Recopilar i compartir informació, dur a terme estudis, anàlisis i treballs de recerca sobre la temàtica i recolzar la presa de polítiques basada en el coneixement.

Per a més informació: https://www.uni-med.net/en/climate-and-environmental-change-2/