Campus Cohesió i Compromís Social

Trobada amb agents de la demarcació de Girona al voltant de la “Governança democràtica”

El Campus Cohesió i Compromís Social, va celebrar una trobada al voltant de la governança democràtica. Al llarg del matí, va tenir lloc una sessió de treball per a definir quin tipus de relacions hi ha entre els diferents agents que treballen al voltant d’aquesta temàtica transversal que és, alhora, un dels focus temàtics del Campus.

L’acte es va celebrar el dia 21 de juny al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona (UdG) i va comptar amb la participació d’una trentena de persones, representants de l’administració pública, empreses i grups de recerca de la Universitat de Girona.

El catedràtic en Ciència Política Quim Brugué, com a Director Científic del Campus, va presentar els objectius de la trobada i tot seguit les persones convidades es van posar a treballar en grups per identificar com son les relacions entre els diferents agents presents a la trobada.

En un segon moment, i amb grups mixtes on es barrejaven diferents perfils, es van formular propostes per a aconseguir relacions més positives i riques en un futur proper.

En general, es van identificar reptes rellevants en la millora de les relacions entre institucions, universitat i empreses, i es van subratllar algunes necessitats, com per exemple, que la universitat pugui teixir més ponts tant amb les empreses, a l’hora de cercar recolzament conceptual, com amb les administracions.

A la jornada van participar 10 persones per part de l’administració pública:

• DG de Participació Ciutadana, Generalitat de Catalunya: Pablo García
  • Observatori del Paisatge: Jordi Grau
  • Consell Comarcal del Baix Empordà: Mercè Ramos
  • Consell Comarcal de l'Alt Empordà: Roger López
  • Ajuntament de Palamós: Joan Fugarolas
  • Ajuntament de Palafrugell: Lídia González i Sílvia Esteva
  • Ajuntament de Lloret de Mar: Fina Vieta
  • Ajuntament de Torroella de Montgrí: Roser Ayats
  • Ajuntament de Girona: Teresa Salvador

Per part d’empreses que, en la seva majoria, es dediquen a l’àmbit de la governança i de la participació, ens van acompanyar 15 persones:

• L'Engranatge: Daniel Vidal
  • Idees: Cristina Valls
  • EIDOS: Yolanda Jiménez
  • Milgrams: Miquel Roig
  • Ilabso: Joan Trias
  • Reslience Earth: Erika Zarate i Òscar Gussinyer
  • Coperfield: Oriol Armet
  • Neòpolis: Gerard Quiñones
  • Lo Relacional: Desiré Rodríguez i Patrícia Fuentes
  • Repte Territorial: Isabel Junquera
  • La Malla: Roser Solà
  • Mixité: Marta Carrasco i Sergi Selvas

I de la UdG, hi van assistir 9 persones:

• Grup de recerca d'Arquitectura i Territori: Nadia Fava
  • Grup de recerca en Ciències Polítiques: Salvador Martí
  • Grup de recerca en Ciències Socials Aplicades: Quim Brugué i Bernat Quintana
  • Grup de recerca d'Anàlisi i Planificació Territorial i Ambiental: Joan Vicente i Sergi Nuss
  • Grup de recerca en Polítiques, Programes i Serveis Educatius i Socioculturals, GRES: Jordi Feu

També ens van acompanyar dos estudiants Ciències Polítiques i de l'Administració, Adan Estrada i Gemma Pujolràs.

Un cop s’elaborin les conclusions de la jornada, la proposta és donar-li continuïtat i poder abordar algun dels reptes identificats des del Campus de Cohesió i Compromís Social.