Campus Alimentació i Gastronomia

La Mar de Bé, un espai divulgatiu sobre el peix de la llotja de la Costa Brava

El Grup d’Acció Local Pesquer (GALP) Costa Brava, amb la col·laboració de les confraries de pescadors de la Costa Brava i l’assessorament científic del Campus Alimentació i Gastronomia de la UdG, impulsa “La Mar de Bé”, un programa format per 11 lliuraments que tenen l’objectiu de prestigiar els diferents peixos que es poden trobar a les llotges de la Costa Brava.

El programa divulgarà el peix de la llotja a través de la mirada de diversos pescadors de la Costa Brava i amb la intervenció d’experts i expertes que parlaran sobre nutrició, turisme, pesca, ecologia i gastronomia. La Mar de Bé és presentat pel cuiner i divulgador Quim Casellas, xef del restaurant Casamar Llafranc  - al que li han atorgat una estrella Michelin – i defensor del producte local i de qualitat. A cada capítol, Casellas conversa amb els pescadors i explica una de les seves receptes, que sempre tenen com a producte principal els peixos de la llotja.

El projecte està format d’onze capítols, que permetran descobrir els onze municipis costaners a través de les respectives confraries i que formen el GALP. D’aquesta manera, es donarà visibilitat a les espècies més significatives del territori tot explicant-ne les característiques, la forma de captura i l’elaboració culinària. A més, es destacarà el paper de la llotja, espai que possibilita el consum de producte local i fresc i que contribueix a la sostenibilitat de l’ecosistema.

El programa ofereix un episodi cada dimecres a la seva web.