Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar
Identificació

La Universitat de Girona acosta la recerca als estudiants de secundària amb quatre campus d’estiu

El Campus PreBAT i el Jove Campus de Recerca es faran per primera vegada de forma virtual davant la situació d’excepcionalitat provocada pel COVID-19. El Campus de Màgia i Ciència i el Campus de Robòtica Submarina barrejaran les activitats presencials amb les no presencials en funció de les circumstàncies i de la normativa sanitària vigent en aquell moment. Les inscripcions a aquests campus ja estan obertes.

La Universitat de Girona (UdG) ha convocat una nova edició dels seus Campus d’Estiu adreçats a estudiants de secundària i batxillerat que tinguin interès per endinsar-se al món de la recerca. Una seixantena de nois i noies podran participar en la 10a edició del Campus PreBAT o en la 13a edició del Jove Campus de Recerca que, atesa la situació d’excepcionalitat provocada pel COVID-19, es faran per primera vegada de forma virtual. També està oberta la inscripció al Campus de Màgia i Ciència i al Campus de Robòtica Submarina, que barrejaran les activitats presencials amb les no presencials en funció de les circumstàncies i de la normativa sanitària vigent en aquell moment.

El Campus PreBAT, que tindrà lloc del 6 al 10 de juliol, s’adreça a estudiants que han finalitzat 4t d’ESO. Aquest campus té com a objectiu oferir un conjunt d'activitats que donin als participants una visió general dels àmbits de coneixement en els quals treballa la UdG, els estudis que s’hi poden cursar, les vies d’accés per a accedir-hi així com els serveis: les biblioteques, servei d'esport, de llengües o el CIAE, entre d'altres. Realitzaran també un seguit d'activitats per conèixer els diferents àmbits d'investigació que es treballen a la UdG, veure el treball dels investigadors i engrescar-los en la creació de coneixement.

El Jove Campus de Recerca, del 13 al 17 de juliol, s’adreça a persones que hagin finalitzat 1r de Batxillerat. El Jove Campus de Recerca és una iniciativa de la Universitat de Girona que pretén despertar la curiositat científica dels joves que estan a les portes de convertir-se en universitaris. En aquest sentit, els proposa un seguit d’activitats per descobrir la recerca multidisciplinària de la institució i posa al seu abast eines i recursos que els permetin introduir-se en el món de la recerca i els facilitin, un cop conclòs el campus, avançar amb solidesa en el seu treball de recerca, així com la possibilitat de rebre assessorament personalitzat de part d’investigadors i investigadores dels diferents àmbits.

El Campus de Màgia i Ciència, que tindrà lloc del 29 de juny al 3 de juliol, proposarà activitats que permetrà als participants combinar els seus coneixements científics amb habilitats artístiques, tot comprovant que efectivament art i ciència són compatibles. En concret, aquest Campus planteja un enriquiment educatiu fent servir la màgia, a la vegada que presentarà algunes tendències en il·lusionisme que són possibles gràcies als avenços de la ciència.

El Campus PRESUB de Robòtica Submarina, del 13 al 17 de juliol, s’adreça a estudiants de 3r i 4t ESO dels centres de secundària de les comarques gironines, tindrà lloc al Parc Científic i Tecnològic de la UdG, organitzat pel Centre d’Investigació en Robòtica Submarina (CIRS).

Aquestes iniciatives són unes de les actuacions de la Universitat de Girona destinades a enfortir les relacions de la institució amb l'ensenyament no universitari i aconseguir retenir el talent preuniversitari.