Recull de notícies

10/07/2013
Primera Jornada sobre MOOCs a la Universitat de Girona
tassa de cafè MOOC

El divendres dia 19 de juliol tindrà lloc la primera Jornada sobre MOOCs a la Universitat de Girona organitzada pel Vicerectorat de Planificació i Qualitat amb la col·laboració de l’Institut de Ciències de l’Educació. Es farà a la Sala de Graus de la Facultat de Dret de les 12 a les 14 h.

Aquesta Jornada té l’objectiu de fer conèixer a la comunitat UdG l’aparició d’aquesta nova modalitat de cursos, que es presenten en format obert, són de participació gratuïta i amb accés obert als materials.  S’hi explicarà què són els MOOCs, es podrà conèixer l’experiència d’un MOOC que ja s’ha dut a terme a la UdG, es detallarà el suport tècnic que l’ICE de la UdG oferirà per a la creació d’aquests cursos i es posarà en coneixement dels assistents la convocatòria d’ajuts de la Generalitat de Catalunya per a la creació de MOOCs. Podeu veure el programa aquí.

La UdG ha estat una universitat pionera i durant aquest curs acadèmic ha ofert dos MOOC: un d’història de la química i un de comunicació científica, a través de la plataforma de Telefónica Miriadax. Això li ha permès ser present en el debat  ben viu sobre aquest fenomen que s’ha produït en els darrers temps a Catalunya.

Després d’aquesta experiència pilot, la UdG vol continuar treballant decididament amb aquest àmbit, i vol explorar totes les possibilitats que se li ofereixen.  Aquesta jornada servirà per reflexionar entre tots sobre el paper que representen aquests cursos en el conjunt de la Universitat, i per dissenyar una estratègia compartida per tota la comunitat universitària. Hi ha altres plataformes com ara Coursera, Udacity, EdX o la plataforma de Google Course-Builder de codi obert, que caldrà valorar en un futur.

La UdG encoratja  el professorat a participar-hi per poder conèixer de prop tot el que pot oferir un curs d’aquestes característiques. Només cal emplenar el Formulari d'inscripció

La iniciativa dels MOOC, com la dels Open Coursware, forma  part d'una estratègia més general de la Universitat en la línia de proporcionar recursos en accés obert que ajudin a la transparència, la innovació i la internacionalització: Open AccessOpen Publishing o Open Data,  és a dir, Open Knowledge (Coneixement Obert)