Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

08/02/2013
La UdG és la universitat catalana amb més estudiants vinculats a voluntariat i cooperació
Infografia sobre voluntariat i cooperació a les universitats acatalanes

Aquesta conclusió s'extreu d'un estudi elaborat pel portal VilaWeb a partir de dades aportades per les oficines de voluntariat i cooperació de les diferents universitats públiques de Catalunya.

Per a l'elaboració d'aquesta infografia, Anna Pérez i Marina Presas han fet servir dades cedides per les oficines de cooperació i voluntariat i han tingut en compte la participació dels estudiants, el finançament que hi destina cada institució i la varietat de projectes.

Tal com mostra el gràfic, en el període acadèmic 2011/2012, 704 estudiants de la Universitat de Girona van participar en alguna de les més de 150 activitats solidàries que va oferir l'Oficina de Cooperació per al Desenvolupament. A dia d'avui, a mig curs 2012/2013, hi ha més de 500 estudiants voluntaris actius a la UdG.

Però l'estudi constata que, malgrat que totes les universitats ofereixen la possibilitat de convalidar activitats de voluntariat o cooperació per crèdits equivalents a una assignatura, la participació dels estudiants és, en general, molt baixa.

Podeu veure els resultats de l'anàlisi a continuació: