Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

02/06/2009
La Universitat de Girona i Telefónica constitueixen la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital
Signatura del conveni

La Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital, aprovada pel Consell de Govern de la Universitat de Girona el 5 de juny de 2008, té per objectiu promoure la recerca i l’estudi de la intersecció dels camps de la comunicació, la ciència i les TIC.

La Universitat de Girona i Telefónica, SA han signat recentment un conveni de col·laboració per a la constitució de la Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital, que té per objectiu promoure la recerca i l’estudi de la intersecció dels camps de la comunicació, la ciència i les TIC.

La Universitat de Girona, té entre d’altres objectius, participar en el progrés i desenvolupament de la societat i en la millora del sistema educatiu, promoure activitats d'extensió universitària i l'intercanvi de coneixements i informacions amb altres institucions, i és per aquest motiu que, amb la col·laboració de Telefónica -una de les principals empreses del sector tecnològic i tractora de la societat de la informació- impulsa aquesta Càtedra, que es farà visible amb les eines habituals de comunicació digital, i amb les de la Web 2.0. El seu nom Internet serà c4d.udg.edu.

La Càtedra de Cultura Científica i Comunicació Digital (C4D), amb seu a les instal·lacions de l’institut de Química Computacional al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona, i que dirigirà Sílvia Simon, tindrà un consell tècnic –format per Miquel Solà, Miquel Duran, Ana Gallegos, Cristina Butxosa i Dídac López- i un consell assessor multidisciplinari composat per investigadors, professionals de la comunicació científica i tècnica, experts en xarxes socials a Internet, i representants del món empresarial.

Des de la seva creació, ara fa un any, la C4D ha endegat una llarga llista d’activitats relacionades amb la divulgació de la ciència, entre les que destaquen la coordinació de la Nit de la Recerca’08 i la Setmana de la Ciència de la UdG, diverses presentacions de llibres divulgatius, exposicions, i tallers d'experimentació científica –de construcció de molècules, de química i salut, i la química un ingredient saludable-. Així mateix, en el marc de la Càtedra, s’han desenvolupat dues tesis doctorals a càrrec de Martí Terés i Josep Anton Vieta.