Cerca d'activitats

Recull d'activitats

Conferència: “La cooperació al desenvolupament com estratègia per al Desenvolupament Humà Sostenible”

Període:
1 d’octubre, de 17 a 20h
Lloc:
Aula Carles Cassú de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona - Montilivi
Organitza:
Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà Sostenible de la Universitat de Girona
CICLE DE CONFERÈNCIES: “L’AGENDA POLÍTICA DEL DESENVOLUPAMENT HUMÀ SOSTENIBLE: ANÁLISIS DE CASOS”

La Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà Sostenible de la Universitat de Girona organitza aquesta Conferència, amb la col·laboració de la Coordinadora d’ONG solidàries de les comarques gironines i de l’Alt Maresme, oberta al públic en general, en el marc del Màster en Desenvolupament Humà Sostenible, Globalització i Desenvolupament Local, la tercera edició del qual s’ha iniciat el 16 de setembre de 2008.

Sessió de Dimecres 1º d’octubre de 2008, 17 hores

Conferència: "La cooperación al desarrollo como estrategia para el Desarrollo Humano Sostenible"

La sociedad civil organizada: los ámbitos de actuación de las ONG y la Coordinadora d’ONG Solidàries de les comarques gironines i l’Alt Maresme.

a) El Desarrollo Humano Sostenible y la cooperación al desarrollo como estrategia de transformación del Sur y del Norte. Marco teórico. Marco de referencia internacional, nacional y autonómico.

b) Ámbitos de trabajo de las ONG: desigualdades entre el Norte y el Sur, causas y consecuencias. Cooperación al desarrollo y co-desarrollo, educación para el desarrollo, comunicación para el desarrollo, perspectiva de género. La solidaridad: paz (cultura y educación para la paz) derechos humanos, inmigración e interculturalidad, Desarrollo Humano Sostenible.

c) Sociedad civil organizada, las ONG en Catalunya. Federaciones y coordinadoras territoriales. La Coordinadora d’ONG Solidàries de les comarques gironines y las ONG de las comarcas de Girona. Objetivos, organización y funcionamiento; proyectos.

Sessió a carrèc de Gemma Valeri; Educadora Social, Màster en Desenvolupament Humà Sostenible, Globalització i Desenvolupament Local por la Universitat de Girona (primera promoció), coordinadora de la Coordinadora d’ONG Solidàries de les Comarques Gironines i de l’Alt Maresme.

Moderació: Jordi de Cambra, director de la Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà Sostenible de la Universitat de Girona.

Més informació: Càtedra UNESCO de Desenvolupament Humà Sostenible de la UdG, TEL. 618 723 968 (Iván Prudkin).a/e: sec.cunescodhs@udg.edu . Fulletó del Màster.

Obertes al públic en general