Cerca d'activitats

Recull d'activitats

II Colloquium Studium Medievale. El temps a la cultura medieval. Vivències i termes

Període:
Del 2 al 5 de juliol
Lloc:
Sala Gòtica de la Cúria Reial de Besalú
Organitza:
Grup de recerca en Estudis Culturals (Institut de Recerca Històrica) i Amics de Besalú i el seu comtat
Crèdits:
2 crèdits a la UdG
Inscripcions:
125€ / 100€ Matrícula reduida (estudiants universitaris, llicenciats en atur, socis Amics de Besalú i inscrits en edició 2007)
II Colloquium Studium MedievaleII Colloquium Studium Medievale
Cultura visual-Cultura escrita
El temps en la Cultura medieval. Vivències i termes
Besalú (Girona) del 2 al 5 de juliol de 2008

Durant l’Alta Edat Mitjana les hores canòniques van constituir l’únic paràmetre que amidava el discórrer del temps, no només en les comunitats religioses. Per a determinar el seu pas es van emprar rellotges de sol, sorra o aigua i mecanismes per a interpretar el moviment dels astres.
Aquest col·loqui analitza des de diverses perspectives com es va articular, considerar i expressar la vivència cultural del temps.