Cerca d'activitats

Recull d'activitats

Conferència "El model de llengua a la premsa actual", a càrrec d'Albert Pla Nualart

Inici:
30/11/2011 13:00
Fi:
30/11/2011 14:30
Lloc:
Sala de Graus, Facultat de Lletres, Universitat de Girona
Organitza:
Grup d'Història de la Llengua

Dins el cicle de conferències "La llengua, avui: reptes i propostes actuals", intervindrà Albert Pla Nualart, amb la conferència "El model de llengua a la premsa actual". L'acte tindrà lloc a la sala de graus, Facultat de Lletres, a les 13 h del dia 30 novembre.

Albert Pla Nualart (Barcelona, 1959) és l'actual responsable lingüístic del diari Ara. Va començar fent-hi la columna de llengua “Un tast de català” i ara hi publica de dilluns a divendres la columna “Esmolet de paraules” i els caps de setmana els “Retrats que parlen”.

Durant 25 anys va ser el cap de llengua del diari Avui, on escrivia la columna “Català a la terrasseta”. Llicenciat en Filologia Anglesa per la Universitat de Barcelona, ha centrat la vida professional en l'ús del català des dels vessants de l'ensenyament –del 1994 al 1997 va ser professor associat de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB–, el món editorial i el doblatge.

Ha publicat els llibres Això del català (Columna, 2010), en el qual proposa revisar i posar al dia la normativa de Fabra a la llum dels problemes que provoquen algunes de les seves propostes, i Un tast de català (Columna, 2011), que és un recull de les columnes de llengua publicades a l'Avui i l'Ara.