Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

02/03/2016
L’EPS, escenari de l’Olimpíada Química per estimular l’interès dels estudiants per aquesta disciplina
Olimpiada Química a la UdG

Els objectius de l’Olimpíada Química de Catalunya consisteixen a estimular l’interès dels alumnes de secundària per la Química així com a establir ponts entre l’ensenyament secundari i l’universitari.

L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona ha estat, aquest dimarts, l’escenari de la fase gironina de la 39a Olimpíada Química de Catalunya, amb la participació d’una trentena d’alumnes. Les proves s’han realitzat, simultàniament, a les ciutats de Lleida, Tarragona i Barcelona. Del global de participants a les quatre demarcacions, els 21 alumnes de Catalunya amb els millors resultats rebran un certificat del Col·legi de Químics de Catalunya. A més, els set primers accediran a la fase nacional que classificarà els millores estudiants per a les fases internacional i iberoamericana.

El catedràtic d’Enginyeria Química, Dr. Félix Carrasco, és el responsable de l’Olimpíada Química a la UdG explica que les proves han inclòs deu preguntes –qüestions teòriques, exercicis de càlcul, preguntes relacionades amb el laboratori i formulació/nomenclatura de compostos químics– i que el temari inclou els dos cursos de Batxillerat, el primer complet i el segon fins l’apartat 4.

Els objectius de l’Olimpíada Química de Catalunya consisteixen a estimular l’interès dels alumnes de secundària per la Química així com a establir ponts entre l’ensenyament secundari i l’universitari a l’entorn d’aquesta ciència. A més, també es vol motivar el professorat per tal que apliqui una metodologia més experimental i propera a la realitat social en les seves classes.