Recull de notícies

Cerca de notícies

Recull de notícies

23/02/2016
Un equip d'investigadors coreans visiten la UdG per formar-se en visió per computador i robòtica
Visita al CIRS

L’Institut de Recerca en Visió per Computador i Robòtica (ViCOROB) de la Universitat de Girona (UdG) es consolida com un model d’excel·lència internacional en aquest àmbit de coneixement.

L'Institut de Recerca en Visió per Computador i Robòtica (ViCOROB) de la Universitat de Girona (UdG) ha rebut recentment la visita d'un equip d'investigadors del Korea Research Institute of Ships and Ocean Engineering (KRISO) de Corea del Sud, que ha endegat recentment una línia de recerca en robòtica submarina.

Del 15 al 19 de febrer un equip de nou investigadors del KRISO, liderats per Hyun Taek Choi, ha fet una estada al ViCOROB amb l'objectiu de prendre contacte amb els equipaments i el software desenvolupats per la UdG i conèixer de primera mà la seva trajectòria de recerca per tal que els permeti desenvolupar la seva estratègia a l’hora d’establir un laboratori de recerca a les seves instal·lacions. Aquesta visita es complementarà amb una segona fase de formació al KRISO per part dels integrants de ViCOROB.

El model de funcionament a la UdG, que combina unes instal·lacions de primer ordre i de referència a Europa amb la professionalització d'un equip consolidat, que dissenya, desenvolupa i aplica el seu propi coneixement, fa que sigui un model a seguir per altres equips de recerca internacionals que volen iniciar-se en un àmbit tecnològic tan complex com la visió per computador i robòtica.

El Korea Research Institute of Ships and Ocean Engineering (KRISO) es va fundar l'any 1973 i és un dels desenvolupadors líder del seu país en tecnologia relacionada amb l'enginyeria oceànica. El seu objectiu és fer recerca aplicada per resoldre les necessitats del mercat nacional i internacional. Actualment, el KRISO treballa en enginyeria naval (desenvolupament de vaixells), sistemes de control del tràfic marítim i equipaments marítims.

La robòtica i la visió submarina a la UdG - #UdGrobotica
L'Institut de recerca VICOROB treballa des de fa més de 20 anys en el desenvolupament de robots submarins autònoms i sistemes de visió submarina. En l’actualitat, a les instal·lacions del centre d’investigació que té al Parc Científic i Tecnològic de la UdG, hi ha dos models de robot en funcionament: el GIRONA 500 AUV, una plataforma utilitzada principalment per a tasques de recerca a profunditats de fins a 500 metres i l’SPARUS II AUV, una plataforma robusta i compacta amb capacitat d’operar fins a 200 metres sota l’aigua. Ambdós fan ús de les tecnologies desenvolupades de ViCOROB per al processat d'imatges.