Recull de notícies

29/01/2016
Neix l’Agrupació d’Universitats del Mediterrani Occidental
rectors

Les Universitats de Girona, Illes Balears, dels Estudis de Gènova (Itàlia) i Euromediterrània de Fes (Marroc) han creat avui l’Agrupació d’Universitats del Mediterrani Occidental, amb l'objectiu d'intercanviar experiències i coordinar actuacions docents, de recerca i de transferència en l’àmbit de l’aigua, el turisme, el patrimoni i la migració.

Els màxims representants d’aquestes institucions universitàries - Llorenç Huguet, rector de la Universitat de les Illes Balears (UIB), Paolo Comanducci, rector de la Universitat de Gènova (Itàlia), Bousmina Mostapha, rector de la Universitat Euromediterrània de Fes (UEMF) i Sergi Bonet, rector de la Universitat de Girona (UdG)- han signat avui el conveni que dibuixa el marc de col·laboració permanent per compartir, intercanviar i promoure activitats conjuntes que els permeti millorar en aquests àmbits de coneixement.

L’impuls i la creació d’aquesta xarxa d’universitats de l’arc Mediterrani s’emmarca en la política d’internacionalització endegada pel Rectorat de la UdG i liderada pel vicerector de Política Internacional, Jörg Zimmer.

Sergi Bonet, rector de la UdG, ha destacat que les universitats que creen aquesta agrupació construeixen un “espai euromediterrani d’educació superior”, que s’anirà estenent cap a la zona oriental de la mediterrània, i que “permetrà la mobilitat d’estudiants de màster i doctorat i de personal docent i investigador, així com dobles titulacions de màster i projectes de recerca interuniversitaris”.

Per la seva banda, Paolo Comanducci, rector de la Universitat de Gènova, s’ha referit a que “per raons d’economia d’escala, les universitats de dimensions mitjanes o petites requereixen cooperar entre elles, i no competir, per garantir els seus projectes futurs”.

Llorenç Huguet, rector de la UIB, ha explicat que la col·laboració amb la UdG va començar fa anys amb el Campus d’Excel·lencia en Turisme i Aigua, recentment renovat amb una aportació de l’Estat espanyol de 228.000 euros, i que la constitució d’aquesta agrupació d’universitats és un pas més cap a la internacionalització.

Finalment, Bousmina Mostapha, rector de la UEMF, ha remarcat la importància de “treballar plegats per trobar solucions als reptes socials i culturals que planteja l’entorn globalitzat, amb absolut respecte per les diferents cultures i tradicions”.

A la imatges, d’esquerra a dreta, Bousmina Mostapha, Sergi Bonet, Llorenç Huguet i Paolo Comanducci, rectors de les universitats que han constituït l’agrupació del Mediterrani Occidental.

Declaracions del rector Sergi Bonet